صفحه اصلیصفحه اصلی خدمات مهندسی و فنیخدمات مهندسی و فنی   مشتریانمشتریان   همکارانهمکاران   پروژهپروژه   درباره مادرباره ما   تماس با ماتماس با ما   گالری عکسگالری عکس  

خدمات مهندسی و فنی  خدمات هیدرولیک و پنوماتیک صنعتی  طراحی و ساخت مخزن هیدرولیک

خدمات مهندسی و فنی ، خدمات هیدرولیک و پنوماتیک صنعتی ، طراحی و ساخت مخزن هیدرولیک

طراحی و ساخت مخزن هیدرولیک

در دیدگاه نخست ممکن است مخزن هیدرولیک (RESERVOIR) فقط مکانی برای نگهداری روغن به نظر برسد، اما به لحاظ دیدگاه فنی، مخزن دارای نقش های متعددی است که ذیلا به آن ها اشاره می شود :

  •   نگهداری روغن : نقش عمده مخزن نگهداری روغن است. خنک کاری روغن : روغن برگشتی از شیرها و عملگرها (ACTUATORS) به خاطر اعمال فشار و انجام کار اغلب با دمای بالا به مخزن برمی گردد. اندازه مخزن تعیین کننده مقدار خنک کاری روغن است و بر حسب اندازه پمپ و مقدار ساعت کاری در یک شیفت نعیین می گردد. در جایی که امکان انتخاب مخزن بزرگ متناسب با پمپ وجود ندارد، از سیستم های خنک کننده استفاده می شود. به طور مثال عکس زیر مربوط به سیستم آسانسور هیدرولیک یکی از پل های هوایی شهر تهران است که با توجه به حجم کم مخزن روغن و استفاده 24 ساعته از آسانسور نیاز مبرم به یک سیستم خنک کن گرم کن (CONDITIONING) داشت که به صورت مجزا ساخته و نصب گردید.

 

  • جلوگیری از آلودگی روغن : یک مخزن استاندارد باید منفذی جهت عبور هوا به داخل مخزن و بالعکس داشته باشد تا در هنگام پر شدن مخزن مانع برگشت آزادانه روغن به داخل مخزن نشود و در موقع مکش پمپ باعث ایجاد خلاء  و پدیده کاویتاسیون در پمپ نشود و همچنین دریچه ای نیز جهت پر کردن روغن مخزن بر روی آن تعبیه شود. مخزن استاندارد باید علاوه بر اینکه دریچه های مورد نیاز بر روی آن نصب شده باشد،بتواند از ورود هرگونه آلودگی (CONTAMINATION) و شیء خارجی به داخل مخزن جلوگیری کند.
  • تولید جریان یکنواخت روغن در داخل مخزن : معمولا در داخل مخزن صفحاتی به نام موج گیر (BUFFLES) تعبیه می شود تا مانع از در هم آمیختگی جریان های برگشتی از سیستم و مکش پمپ شود که البته این مورد اغلب در مخازن بزرگتر با پمپ های دبی زیاد دیده می شود. در مخازن کوچکتر با پمپ های لیتراژ کم معمولا با دور کردن خط مکش از برگشت و یا تغییرجهت دو خط این خواسته را عملی می کنند.
  • سوار نمودن اجزاء مختلف یونیت بر روی مخزن : در اکثر اوقات تا وقتی که اجزاء مختلف نظیر پمپ  و موتور و بلوک زیر شیری و فیلتر برگشت و حتی در مواردی سیستم خنک کن قابل سوار کردن بر روی مخزن یونیت باشند این اجزاء بر روی درب مخزن و یا توسط استندی به مخزن متصل می گردند. این کا باعث میشود تا علاوره بر صرفه جویی در فضای اشغالی یونیت ویژگی های زیر نیز به دست آید :

a.       خنک کاری پمپ در هنگام تولید جریان

b.      جلو گیری از لوله کشی و شیلنگ کشی اضافه (البته این کاربرد بستگی به مدار هیدرولیک نیز دارد.)

c.       کاهش آلودگی صوتی ناشی از کار پمپ

در شکل زیر شماتیک یک مخزن استاندارد به نقل از جزوه آموزشی فستو به همراه اجزاء تشکیل دهنده آن آمده است.

1.      STRAINER   صافی یا فیلتر مکش

2.      SUCTION LINE   خط مکش

3.      LEVEL INDICATOR   روغن نما

4.      RETURN LINE   خط برگشت

5.      FILER   دریچه شارژ روغن یا درب باک

6.      BREATHER WITH FILTER   منفذ هوا

7.      ACCESS PANEL  دریچه بازدید

8.      DRAIN PLUG   تخلیه مخزن

9.      BUFFLES   موج گیر

   

  عناوين مرتبط :



 راه حل ها :

خدمات مهندسی و فنی
طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی
نصب و راه اندازی خطوط تولید و بازیافت پلیمر
طراحی مهندسی
اتوماسیون صنعتی
ساخت تابلوهای فرمان و کنترل
خدمات هیدرولیک و پنوماتیک صنعتی
مشتریان همکاران
شرکت بازکا
شرکت پرتو صنعت افق
شرکت مهندسی و ساخت تدبیر البرز
شرکت بسته بندی و تولیدی تدبیر البرز
شرکت براکو
پروژه
نصب و راه اندازی خطوط صنعتی
طراحی و ساخت ماشین آلات فرایند پلیمر
طراحی و ساخت دستگاه های صنایع هوایی
طراحی و ساخت دستگاه های آزمایشگاهی
طراحی و ساخت دستگاه های خاص صنعتی
گالری عکس

: دسترسی های سريع 

   021-66610647

   pascalmechatronic ( at ) gmail.com

pascalmechatronic@gmail.com مشاوره و خدمات : 0035-556-0933

طراحی سایت : اصفهان هاست